moj božić


nakon reda čestitanja, pa nekoliko redova, da ne kažem, slijedova ića i pića, u miru svoje djevojačke sobe u Orahovici, pišem ovaj post...drugi je dan Božića, sutra sve po starom, no ja sam ipak organizirala malo duži odmor pa se veselim višku vremena za sebe i čekam kraj godine, onako kulerski ;)

tradicionalno, oduvijek se okupljamo kod mojih na badnji ručak i provodimo ta tri dana zajedno, sestrina obitelj, mama i tata...okupimo se mi, a i sve naše životinje pa bude "full house" u pravom smislu riječi. još, kako smo glasni svi odreda, prava je sreća što moji žive u kući, jer nismo baš po pravilima kućnog reda, točnije mira.

božićno jutro počinje doručkom u 9:30, već valjda 25 godina i to tradicionalnim, slavonskim. kuhane kobaje, one sa dva dima, hren i te stvari....



ove je godine naš stol obilježio i vintage srebrni pribor za jelo koji je star 40 godina. to je poklon koji je mama dobila za prestanak rada u školi, i zapravo su svi na njega zaboravili, ali moja mašta radi svašta pa se sjetih tog posebnog bešteka, pa i kristala i ostalih detalja koje sam kombinirala sa novim u dekoriranju stola.

nakon klope, tradicionalno, idu pokloni, zapravo njihovo otvaranje i graja oko iznenađenja i NEiznenađenja :)





ove sam godine odabrala gotove kutije u kombinaciji sa medenjakom koje mi je ispekao prijatelj Josip iz medičarske radionice Blažeković (pisala sam o njima na jednom od prošlih postova) i skromnom vrpcom i špagom, jer bi sve drugo i dodatno bilo too much.

i da, dobila sam super poklone, svašta lijepo i korisno, ali to ne stane u ovaj post, možda ih spomenem nekom drugom prigodom...uglavnom, bila sam jakoooooo dobra pa me djed mraz baš, baš nagradio :)


Božić nisu samo pokloni, Božić je sve to što nas okuplja ponovo i ponovo, što nas pokreće i motivira.
svatko od nas cura u obitelji na svoj je način dao doprinos, nećakinja je sa sestrom napravila kućicu od medenjaka i prekrasno je ukrasila, druga nećakinja je sa dečkom organizirala iz Zadra domaće mandarine i smokve kako bih mogla ispeći kolače od mirisa i okitila bor kod bake...a mama, eh, to koliko se ona da i potroši ovih dana, teško je opisati...HVALA mama!!!

ispekla sam, na kraju, dosta kolača.... odlučila se ove godine za kalupe i kekse....jedan od njih je definitivno odnio pobjedu pa sam ga danas morala ponovo peći...obećala sam nećakinjama recept i to ovdje pa eto ga....recept nije moj, ugrabila sam ga sa bloga Reci Peci i zaista sam ubola u sridu!!!

KUGLOF OD MANDARINA I KOKOSA

- 6 do 7 mandarina (idealno bi bilo domaće, nešpricane)
- 200g šećera
- 3 jaja
- 150g maslaca
- 220g glatkog brašna
- 80g kokosa
- 100ml čvrstog jogurta
- 1 prašak za pecivo
- 1 vanilin šećer

mandarine skuhajte u vodi 5 min, bacite tu vodu i ponovite postupak. isjecite ih na kriške i sameljite u blenderu zajedno sa korom (odvojite peteljke). kalup za kuglof obilato namažite maslacom i pobrašnite. zagrijte pećnicu na 180 stupnjeva. izmutite jaja sa šećerom i vaniln šećerom, dodajte omekšali maslac, brašno sa praškom za pecivo, jogurt te kokos i izmiksane mandarine. sve promiješajte i ulijte u kalup. pecite 30 minuta i moj savijet za kraj je da ne produžavate pečenje, jer ga tako isušujete i gubite tu zanimljivu sočnost. nakon što ga izvadite iz pećnice, neka odstoji 10ak minuta pa ga istresite na pladanj na kojem ćete ga i posluživati. ukrasite šećerom u prahu kada se ohladi, a ja sam dodala i nar, da dojam bude blagdanski.


hvala Dado na mandarinama, ne bi uspio ovako bez njih :)


kako rekoh maloprije, bilo je tu još kalupa, srnećih (opet...hahahahaha ) i krušnih, jer odlučila sam peći božićne kolače, ne kirvajske :)



trufflesi su od smokvi iz Zadra, a tisa iz maminog i tatinog dvorišta ;)


 "bischofsbrot" samo ovaj put napunila sa puno toga pa zaista miriši predivno, iako mi se čini malo previše suh....ali kaže ekipa, ma pojest će se, ne brini.



ovaj carusel je moj poklon sisterici....žena je starija od mene 7 godina, ali tu sreću djeteta je vrijedilo doživjeti...priznajem, kada sam ga ugledala, znala sam da je to za nju. i tako sam se izvukla i opravdala za drugi dio poklona koji nije stigao prekooceanskim putem.

nismo mi samo kolače pekli i jeli slatko, ali nekako mi je unlike slikati sarmu i puricu, mlince i sos....mislim, nadam se kako me kužite.

i za kraj, meni najdraži kolačić ovih blagdana, a za koji sam ukrala ideju od moje IG frendice Kristine i blogerice sa Cutie and pie....veseli papreni Rudolfi koji su pravo veselje na stolu.



sretan Božić....mir svima :)

Primjedbe

Najčitaniji

Najčitaniji