Tragom grofa Pfeiffera


Tragom moje Slavonije.


Kada sam postavljala prvi stol, onaj jesenski u šumi prije koju godinu, obećala sam si kako će moja priča kroz svaki stol, tanjur i ambijent nositi moju Slavoniju. Misija je pokazati cijelom svijetu kako možemo ponuditi puno više od onoga u što nas kalupi godinama trpaju. Promovirati domaće regionalne proizvođače, male i velike, naše ljude i naše ambijente.


Postoji jedna "šumica", a nije ona moja, papučka. Ova mi je bliže i već je godinama gledam s idejom jednog čarobnog stola. Te neke zime nije bilo prilike zbog kiše i blata, ali kako mi se uvijek pokaže da kada vjerujem i silno želim, snovi se i ostvare.


Važno je samo realno sanjati, stajati na zemlji, strpljivo vjerovati u sebe i ono što radiš.



Ambiciozna mlada ekipa marketing tima grupacije Žito odlučna je i hrabra, želi pokazati Slavoniju drugačiju i posebniju kroz ponudu predivnog kompleksa Terra Negra Country Club https://terranegra.hr/




Primili su me kratko u tim ne bi li zajedničkim snagama i mojim ludim idejama oko ambijentalnih stolova napravili nešto drugačije, nešto prvi put. I tako, krenuli smo Tragom grofa Pfeiffera...





Pozvali smo goste, drage ljude koji će zajedno s nama poslati svima ovu priču i dugo prepričavati svoja slavonska iskustva.


Pripremili smo se kako to Slavonci znaju i mogu. Menu sam slagala pomno, pazeći na svaku namirnicu, ne bi li pokrila autohtonost, ali i sezonsku originalnost. Ako pratite moj "lik i djelo" već znate kako svaki moj tanjur mora imati priču i ništa nije bez razloga, slučajno tu, pa tako i ovih naših 5 slijedova.


Dan prije, provela sam u kuhinji restorana Crna Svinja, koji radi savršenu hranu u sklopu Terra Negra Country Cluba. Zajedno s glavnim chefom i njegovim mladim i vrijednim timom, pripremila sam i osmislila sva jela i tanjure, jer tako je red. Marinko kaže: onaj ko` pjesmu napiše, nek je i pjeva!




Klopu smo pripremili, sve tip-top. Vinska karta je naša, slavonska...Slavonija, Baranja, Podunavlje i Erdut, ni tu nema uzmaka, sve mora biti pomno složeno i provjereno od dragih prijatelja sommeliera, koji daju blagoslov mom amaterskom izboru. Učim ja i o vinima, o vinima i hrani...


Gosti iz Zagreba stigli su prvi, dok sam bila luda od nevremena koje se događalo svugdje oko nas. Da, oko nas, dobro ste pročitali, ali ne kod nas. Moje živce kidao je jak vjetar i zvuk grmljavine u daljini...no, sad ili nikad! Majo, stisni zube idemo do kraja.




Goste smo dočekali pjenušcem i jagodama. Odabrala sam Juliju Vinarije Krauthaker, jer je elegantan i ženstven, a lijepe i pametne žene će uveličati ovaj event.




Imali smo sreće pa nam se pridružio i par supružnika koji su, kako gospodin Marko voli reći, privremeni upravitelji cijelog kompleksa imanja. Marijana i Marko, ali Božu ne smijem zaboraviti. Najbrži terijer kojeg sam upoznala u životu :)


Stižu i naši slavonski gosti, gošće.






Marko poziva društvo u obilazak imanja, kako i dolikuje jednom upravitelju.








Naime, kompleks Terra Negra Country Club https://terranegra.hr/  krasi i vila PI, predivno arhitektonsko zdanje, okruženo čudesnim vrtom. Kada dođete, slobodno si rezervirajte smještaj u vili i uživajte u nezaboravnom iskustvu.


Društvo se vraća, a i oblaci. Jurim u kuhinju dati chefu mig kako krećemo s prvim slijedom. Ponosno predstavljam svoje hladno predjelo. Tatar od dimljenog šarana  smo poslužili uz kavijar, klice i domaći kruščić iz kuhinje Crne Svinje.




Ovaj tatar hommage je mom djetinjstvu i zavičaju, mojoj Orahovici. Prvi put sam ga radila prije godinu dana za proizvođača ove mirisne slavonske delicije i našeg kralja ribnjaka.


 Uz dimljenog šarana iz Orahovice sam se nametnuo Silvanac Zeleni vinarije PP Orahovica, vrhunsko suho vino koje se odlično sljubljuje uz svog brata s Grudnjaka.





Toplo predjelo "ukrala" sam s menija chefa Marinka, ali sam ga malo doradila, kako bi u konačnici mogla reći kako ga potpisujem. Nisam mogla odoljeti ovom rižotu, jer je toliko autentičan pa vjerujem kako ćete mi oprostiti ovu krađu nakon što  ispričam priču o ovom tanjuru. Dakle, rižoto od puževa i šparoga na poriluku s tostiranom slaninom DOBRO.


Puževe za ovaj rižoto nakupio je Marko (upravitelj) nekih dvjestotinjak metara dalje od našeg stola. Šparoge su sa imanja mojih rođaka opegeovaca slavonskih, a slaninu su proizveli tu, pored nas, iza onog drvoreda, tamo gdje je DOBRO.


Uz ovaj proljetni rižoto poslužili smo Chardonnay Sur Lie iz Vinarije Antunović, Dalj.


Juha je bila bistra, od perlinke, kokoši koja trči po ovom imanju pa nije bilo dvojbe oko izbora. Moj potpis su jetrene knedle koje sam zamijesia i ostavila preko noći kako bi se svi sastojci lijepo povezali, a kruh dao još veću mekoću.


S obzirom na karakter knedli, vino koje sam birala moralo je dati svježinu kompletnom doživljaju. Biram Suber Rose, Vinarije Suber iz Erduta.
Kako smo imali čast da su naši gosti bili i supružnici Siber, gospodin Mladen sam je predstavio svoje vino.


Glavno jelo zvijezda je naše slavonske priče i cijele teme. Crna slavonska svinja i grof Pfeiffer koji ju je uzgojio krajem 19.i početkom 20.stoljeća na obližnjoj pustari Orlovnjak križanjem dvije pasmine. Čuvena fajferica malo je čupavija poput mene, crne boje i papaka i redovni je specijalitet istoimenog restorana Crna Svinja kompleksa Terra Negra.


Confit obraza crne slavonske svinje, pire od celera, aromatizirani ljubičasti kupus i juice od jabuke.




Uz ovaj confit poslužili smi crno Venje našeg čika Ive iz Vinarije Enjingi. Čika Ivo  prošli  je mjesec proslavio 80.rođendan, a toliko je toga učinio i još uvijek čini za Slavoniju, ali i  hrvatsku vinsku kartu pa ga nismo mogli zaobići.


Desert je redovno moja najslabija točka, jer ja ne volim slatko, prije biram slano i ljuto. Tako sam i ovaj tanjur gostima predstavila kao najslabiji, no izgleda kako njima i nije bio tako loš. Naime, tražilo se još :)


Dekonstruirala sam recepturu osnovne Pavlove torte, dodala čokolade i trešnje iz voćnjaka kolege tima Terra Negra i začinila svježom mentom iz vrta imanja.


Zašto ova čokoladna Pavlova? Zato što je ova čuvena torta posvećena poznatoj ruskoj prima balerini Ani Pavlovoj, nastala 30-ih godina prošlog stoljeća kao krhki desert sličan građi mlade umjetnice. Balet je u kazalištu, a duh kazališta je cijelo veče bio oko nas.




Uz ovaj lagani desert, poslužili smo poluslatko vino Vinarije Josić iz Zmajevca, Josić Pannonium Dea Rose 2019.


Na kraju sam morala otići po našeg chefa pod čijom palicom su se moji slijedovi realizirali i koji mi je bio ogromna podrška kroz svaki tanjur.


Ne znam jel sam skoro spomenula crne oblake i grmljavinu?!





Druženje u šumici morali smo  privesti kraju prije planiranog. Rizik kiše  postao je prevelik, odlučili smo nastaviti druženje u restoranu Crna Svinja.


Marko je goste pozvao na pjenušac i pokazao najsuvremeniju kuhinju na ovim prostorima, banket salu za veće skupove, prezentirao planove...jer on stalno planira i ide dalje, zajedno s cijelim timom Žito grupacije.


Na kraju, veliko hvala svim ljudima koji su sudjelovali na ovom projektu, cijelom timu i uposlenicima Terra Negra Country Cluba, mojim prijateljima i dobrim vrijednim ljudima koji su učinili zajedno sa mnom da ova večer bude tako posebna. Konobari, dečki moj naklon za besprijekorno odrađen posao i prehodane brze kilometre kako bi naši tanjuri do stola stigli topli i savršeni. Imena neću nabrajati, oni će se redom prepoznati.
Jedva čekam neki novi stol za koji već ideju imam.


Fotografiju, kao i uvijek, potpisuje Tomislav Šilovinac.


Ova čarolija  nastala je u suradnji sa Terra Negra Country Clubom https://terranegra.hr/  na lokaciji Čepin, Ovčara.


Primjedbe

Najčitaniji

Najčitaniji