zaljubila sam se....

ozbiljno vjerujem kako "ljubav ide kroz želudac"...kad se zatreskaš, pere te po želudcu za poludit, leptiri ili što već, ali mira nemaš ti, a ni utroba tvoja :)
no, tu nije kraj....fešta tek počinje.....
prvi dejt je kava, ali onaj drugi ili onda neki obljetnički, odvija se za stolom, restorana, "fast fooda" ili kuhinje njegovog stana. nakon ufuravanja i nekoliko mjeseci istinske ljubavi, ulaziš ti njegovima ili On tvojima na ručak, onaj nedjeljni :)


onda se prelomiš pa potpišeš, šire ti se horizonti i broj stolica na rođendanskom partiju, strefe te pričesti, kumovi, godišnjice, zaruke, sprovodi i karmine pa sijaset društvenih događaja okolo stola. možda nije uvijek hrana razlog okupljanja, ali ona je početak i kraj svakog "eventa"  koji ti je ljubav donijela.


zadnji dio priče vodi te u kujnu, vlastitu, vašu, onu koju dijeliš s njim, kujnu isto koliko dobro i zlo.
kuVa On, kuVaš nekad i ti, ali neka njega, dobro mu stoji i baš je sexy....bullshit.
kakogod, ringišpil hrane se ne zaustavlja, čak i kada nestane love, uvijek nađeš neki žeton da ubaciš i pokreneš veselje ponovo u krug :)


kako odrastaš, točnije ostariš, cijepiš se od romantike i komercijale, živiš svoj film i guštaš u životu, onoj stvarnoj klopi i vinu s pričom.
danas ovako zamišljam susret s frajerom, jednostavno.....dobar tanjur i vrhunsko vino, on i ja, "small talk" o hrani i brdo smijeha i nevezanih rečenica koje znače prepuštanje i uživanje....


vrhunski komad crvenog mesa motivirao me na tatar....sirov koliko ljubav samo može biti.


ovo je moj prvi tatar, onaj mesni, juneći. restoranska iskustva nisu me bacila sa stolca i jela sam ih s grčem u grlu, onak, iz finjaka i respecta prema domaćinima. veći izazov od toga nije mogao biti nego da ga sama zamiješam i začinim po svom kako bi guštala u svoj njegovoj snazi.
drugo, ovo je sirov komad mesa, originalno potpisan...jel može biti nešto sličnije ljubavi?!
bez termičke obrade niste "kuhani", bez mehaničke pripreme niste fejk...štogod radili, ostanite uvijek svoji. napravite svoj tatar od ramsteka kao ja, ili od tune, cikle, šarana ili povrća, onak kak vam dođe, partnera ćete oduševiti, jer to je tako sexy komad na tanjuru kojem je teško odoljeti, baš koliko će biti teško onda odoljeti vama :)

TATAR by maXYama

sastojci:


- 400 grama ramsteaka Mesnica Ravlić
- 2 žumanjka
- pola žličice dijon senfa
- limunov sok
- nekoliko kapi ulja
- 1 manji režanj češnjaka
- pola manjeg luka
- 1 žlica kapara
- 2 fileta inćuna
- 1 manja čili papričica
- pola žličice slatke mljevene paprike
- tabasco
- worchester umak
- konjak (whiskey)
- sol
- mljeveni papar
- maslac
- toast
- kavijar i klice (za aranžiranje)
- jaje prepelice


Očistite meso od masnoće i žilica, mora ostati besprijekorno čisto. Pravilo broj jedan u izradi tatara je svježina namirnica, posebice mesa. Ovaj ramsteak nisam stavila na zrenje, odmah sam ga radila. Drugo pravilo je da se namirnice ne melju, ne miksaju, sva ljepota je u isjeckanim sastojcima i tako cijela priča dobiva smisao, to je baš vaš originalan potpis, bez termičke obrade, bez mehaničke pripreme, samo vi, nož i ruka. Pa krenimo.....nasjeckajte meso na što manje komadiće. Zamutite osnovni umak od žumanjaka, senfa i limunovog soka uz dodavanje ulja, kap po kap, kako bi dobili majonezu. Nasjeckajte ostale sastojke...kapare, luk, papričicu, inćune pa umiješajte u umak dodavajući pomalo i začine. Omjer začina morate sami procijeniti (rekla sam vam da je to vaš unikat i original), tu nema pravila. Dodajte u smjesu polovicu količine mesa pa dobro izmješajte, dodajte ostatak i nastavite miješati igrajući se sa začinima,  jer jako je važno da se svi sastojci sjedine. Tatar se inače radi pred gostima (moja restoranska iskustva svjedoče) i ja sam ga radila pred mojim gostom, jer se jede sirovo pa nitko ne bi volio znati što ste mu umiješali tamo negdje iza zida i ponudili, jer je miješano meso i nije termički obrađeno.
Ja sam ga ostavila neka malo "stane", 15ak minuta, tek toliko da smislim prezentaciju na tanjuru i ispečem tost, otvorim butelju vina i poslužim. Tatar od mesa najbolje ide uz toast i maslac, svježe jaje, a ja sam dodala notu afrodizijaka u vidu kavijara i zgodnih klica da zaokruže sliku i umjetnički dojam :)




Photography by Tomislav Šilovinac

s

Primjedbe

Najčitaniji

Najčitaniji