"proljeće na moje janje slijeće"

moja priča o hrani uglavnom ima onu životnu "priču" i dodir sa stvarnim ljudima, situacijama, često obitelji i prijateljima. ponekad tu "priču" znam samo ja, ali je najčešće dijelim, jer tek onda taj tanjur dobiva smisao i "težinu", a to je neprocjenjivo.


ovu priču sam nekako započela smišljati kroz slaganje menija za moj proljetni ručak. odmah sam znala kako janjetina mora biti glavno jelo, jer mi simbolizira proljeće....kada izaberem glavnu namirnicu, kombiniram tehnike pripreme koje su izvedive u mojoj kujni na drva...točnije na otvorenoj vatri.


dalje, priča mora biti sezonska, proljetna i zelena....bob!!! odem na piju, onu našu veliku, osječku...žena mi se smije i čudi se od kud mi uopće ideja početkom 5.mjeseca tražiti bob u Osijeku. moja najdraža drutvena mreža Instagram i moja virtualna ekipa kaže da na Dolcu ima svega....Jelena, hvala na informacijama i lokacijama, tvoji statusi su predivni, a vijesti koje dijeliš dragocijene. eto i to smo riješili....Marija je zadužena za Zg Dolac dok sam ja u firmi na nekoj radionici...cijenka se i šalje fotke što mladog graška, što boba.....hvala Mare :)



meni osobno najdraži dio priče i ovog tanjura je naziv jela....moji dragi partneri i mlada kreativna ekipa Mesne industrije Ravlić podržava svaki moj ručak pa smo tako i ovaj put Maja i ja (da, nije greška, Maja!!!) sjele za isti stol i složile vrhunske namirnice u moju proljetnu simfoniju, a Maja je rekla: "proljeće na moje janje slijeće!"



sad konačno recept zbog kojeg i pišem ovaj post.....

PROLJEĆE NA MOJE JANJE SLIJEĆE (janjetina s bobom i grahom)

- 1 janjeći but (ako proneđete koljenice, super)
- 1 kg boba
- 0,5kg bijelog krupnog  graha
- korijen celera
- nekoliko česni bijelog luka
- 2 grančice svježeg ružmarina
- maslinovo ulje
- sol, papar
- mladi divlji špinat (može i medvjeđi luk)

marinada:
- 5 fileta inćuna
- listići svježe mente
- grančica svježeg ružmarina
- nekoliko česni bijelog luka
- maslinovo ulje
- sol, papar

dakle, ovo jelo možete pripremiti i u svakoj kuhinji i pećnici, biti će daleko jednostavnije, a možda i uspješnije :)


najsvježiju janjetinu ćete pronaći u Mesnicama Ravlić, a uslužiti će vas preljubazno osoblje s kojim možete uvijek iskustveno prokomentirati jelo koje pripremate i nešto novo čuti i naučiti.
večer prije napravite marinadu i dobro natrljajte meso, na mjestim ga i zarežite i popunite nadjevom koji ćete napraviti u blenderu s maslinovim uljem. ja sam ga prije i dobro nasolila. stavite u posudu s poklopcem u kojoj ćete ga sutra kuhati.
ponovila sam se u obožavane gusene lonce koji će sada moći izvesti sve moje ludosti na vatri, ali i u pećnici.


dodajte vode toliko da pokrije polovicu mesa, kuhajte na laganoj vatri cca 1-1,5 sat. ja sam u vodu dodala na kocke narezan korijen celera, češnjak i ružmarin.




vode dodavajte po potrebi, ali ne pretjerujte, kao ni sa jačinom vatre. okrenite meso.



zadjih 15 minuta kuhanja dodajte bob i grah. neka kratko kuhaju.
zagrijte dobro peku na žaru (ili pećnicu na 200-220 stupnjeva).




peku nauljite dobro maslinovim uljem i na njemu zapecite janjetinu koju ste do sada kuhali kako bi dobili koricu s obje strane. dodajte povrće i svu tekućinu u kojoj se meso kuhalo.


zapecite 30-45 minuta (u pećnici ne poklapajte).



poslužite uz svježe listove divljeg špinata ili srijemuša, ako imate sreće i pronađete ga u šumi :)



ja sam odabrala špinat i rukolu, s obzirom kako sam srijemuš koristila u hladnom predjelu, a vi se poigrajte kako vam drago s nekom od predivnih zelenolisnih proljetnica.


iako su moji gosti bili oduševljeni ovim jelom, kažu da je meso bilo kao "putar",  slijedeći put moram nastojati ispraviti grešku i zadržati zelenu boju boba koja se izgubila termičkom obradom, a koja je trajala duže nego što sam planirala.
vi budite mudriji od mene, kuhajte u kontroliranim uvjetima i ne pretjerujte s obradom boba.
vjerujem kako mu je cijena pala i kako je sada dostupan i na slavonskim tržnicama.
a grah? e da, njega slobodno koristite iz konzerve...neću reklamirati trgovinu, ali ja sam uspjela pronaći krupan i tvrd, baš onakav kakav treba biti za ovo jelo


dobar tek!

Photo: Tomislav Šilovinac & Sanja Andraković

Primjedbe

Najčitaniji

Najčitaniji