dražesni pupoljci svibanjski (i jedan recept)


ovaj post kasni cijelih 13 dana :)

bio je to prvi maj, frendica i ja odlučile u šumi, uz roštilj, proslaviti srp i čekić.




dan je zaista bio prekrasan i nismo ga mogle bolje provesti u potpunoj izolaciji među svim "pupoljcima" proljetnim.


odmah za doček ovaj žuti tepih baš kao da su ga za mene prostrle vile šumske....



svi koji dođu kod nas u šumu, znaju kako gore uvijek ima nekog posla, ako ništa drugo, onda oko pripreme klope, vatre....


iako mi je šogor dan ranije pripremio, čitaj: narezao metar drva....


ja bez sjekire i skupljanja drva po šumi ne mogu i točka. jer, znate, to je dio relaksacije koju ne mogu riječima opisati :)



uz drva ide vatra,a to je veza čvršća od bilo kojeg kamena i zauvijek neraskidiva, bar kada sam ja u pitanju!!!




travanj i svibanj, vjerojatno  najljepši dani za provesti gore, jer je sve na entu zeleno, jer sve cvijeta, jer je potok velik s puno vode, jer nema napasti komaraca, obada i ostalih nemani koje ljeto nosi...baš zato ovaj post kako bih donijela bar metar te ljepote.



ova zima je bila duga i jaka, uživali smo baš ovdje u njoj, a kako je to prostor koji se veže na Papuk, sve nekako kasni, uvijek kasnije dođe, ali zato duže traje :)


tako i ovi božuri još nisu u punom cvatu zasjali...


jagoda ove godine more....što šumskih, što domaćih, a sve oko visećih vrtova moje sis....za koji dan sve će zamirisati i baš zbog toga, grijeh mi je bio kupiti i jednu prije njih, nekako nije fer, nije gušt!


u pauzi između pripreme ručka i branja koječega, malo poziram čupava u sijenu :)


povrća u vrtu još nema, tek vlasac, origano i još koje začinsko bilje...


prva ljepotica od kolonije perunika koje okružuju ovaj lijepi vrt....i one će uskoro svim bojama zaokružiti kaskade.


prve šparoge!!! druga im je godina, a kako je to trajnica kojoj treba tri godine do pve berbe, slijedeća je bingo :)



rabarbara, rhubarb, višegodšnje zelenolisno povrće koje kod nas, na žalost, još uvijek nije dovoljno poznato i priznato, a krasi ga prekrasan kiselkast okus, jer je prepuna jabučne kiseline. jestiva je samo duga debela stabljika koju obožavam zbog ove crvene boje.
na kraju posta ide jedan recept, mesni, iako mi se čini kako ipak debelo vodi u desertima i sveprisutna je kod food blogera u proljetno vrijeme, ali u slatkim kombinacijama. no, kakogod, važno je reći da je prepuna vitamina B i kalcija, folne kiseline i odličan je antioksidans, a zadnja istraživanja potvrđuju njena antikarcinogena svojstva.
znam da je možete naći i kod nas na piji kod mog Šokca, stručak nekoliko stabljika je 25kn.
ono što je kod nje još predobro je da ostaje svježa i više od mjesec dana, samo zamotana u vrećicu u običnom frizzu....i da je ima do dugo u jesen, gotovo 6 mjeseci traje sezona branja.


koprive još nisam počela brati i pripremati, nekako imam averziju od tog žarenja, ali moram se hitno iskulirati i taj strah pobijediti.


zato smo nabrale srijemoša, medvjeđeg luka koji je isto zdravo čudo u prehrani, ali kako se ne bi ovaj post pretvorio u herba zdravstveni priručnik, samo ću kratko reći...zdrav ko luk!!!

moji su se pobrinuli da ga ima cijela kolonija kod nas i zaista je užitak nabrati nešto toliko netaknuto i pripremiti si za klopu....slijedeću sezonu ću malo o njemu pisati i neki recept prikeljiti na post :)



nabrali smo i margaretice, kozje pice i još kojekakvo cvijeće naše livade i sretne krenule kući....


auto pun priče i dojmova prekrasnog dana, ali avantura još nije gotova, jer putem srećemo čobana i stado prekrasnih smeđih ljepotica...moja M.traži da se vratim, pa ja okrećem auto, kako bi se ona upoznala s gospodinom i njegovim garavim ovčarom i poslikala ove misice kao točku na i Praznika rada.


MARINIRANI SVINJSKI FILET NA RABARBARI

ovo sam pravila baš danas, znači 13 dana kako sam ubrala rabarbaru!!!

btw, ovo je po recepturi Jamie Olivera....frajer ima plantažu rhubarba i lud je za njom :)

i još nešto, prije nego se odlučite za kuhanje, rabarbara je vrlo kisela biljka pa tako i ovo jelo ima odliku kiselog, iako mu slanost pršuta daje odličan balans. ja nisam luda za kiselim, ali mi odgovara ova prirodna kiselost koja mu daje nevjerojatnu lakoću i svježinu.

SASTOJCI:

4 svinjska filea (lungić, a može i šnicla buta)
10 tanko rezanih šnita pršuta (preporučam DOBRO jer je domaće, slavonsko)
8 štapova rabarbare
češnjak
svježi listovi kadulje (može i sušeni u zamjenu)
maslinovo ulje
papar, sol

teško mi je precizirati količinu sastojaka za ovo jelo, ovisi koliko vas je, kolika vam je posuda/pleh u kojem ćete peći, tako da predlažem: sami procijenite...a i iz mojih današnjih fotografija zaključiti ćete koliko je dovoljno za 2 osobe.

kao prvo, lungić sam samo jednom koristila, nekako mi je suh i kolikogod ga dugo marinirala, nisam zadovoljna. zato sada biram but šniclu.

napravite marinadu od kadulje, češnjaka, maslinovog ulja i utapkajte u meso uz sol i papar. ja ostavim noć, ako nemate vremena, može i sat-dva, nije bed.

oprane štapove rabarbare odrežem na veličinu kraću od posude u kojoj ću jelo peći.




poslažem ih u nauljenu posudu za pečenje.

marinirani filet/šniclu  urolam u šnite pršuta, procjenite sami po veličini mesa koliko trebate šnita pršuta koristiti, ali ne pretjerujte da vas sol ne pojede :)




rolice poslažite po rabarbari i zalijte ostatkom marinade i maslinovim uljem.




namočite papir za pečenje hladnom vodom i prekrijte meso i rabarbaru tako da papir uvučete ispod.




pecite 15ak minuta na 180 stupnjeva pa sklonite papir i još 15 minuta pecite bez.




gotovo jelo ostavite neka malo odstoji. pa rolice narežite na šnite i poslužite uz zelenu salatu (idelan mi je matovilac, ali ga nisam imala danas) i pečeni krumpir.




bon appetit!

Primjedbe

Najčitaniji

Najčitaniji