poklade


nekoliko dana prije pepelnice, čiste srijede, pojela sam zadnju prženu slasticu od vikenda :)

pekla sam kroštule, kod mame (u ljetnoj kuhinji, jer nema smrada prženja u stanu :) )....skroz neslavonska pokladna slastica, ali meni draga, jer vuče neke uspomene na ljeta u Istri kod tete M.koja je kao Dalmatinka i profesionalna kuharica iz Primoštena, voljela iznenaditi nekom delicijom iz svog kraja, iako odavno istrijanska snaha...



recept po kojem ih radim kombinacija je nekog iz knjige i onog što sam naučila po usmenoj predaji....uvijek volim dodati nešto svoje, neku osobnost kolaču, jelu....pri tome cijenim i jednostavnost, pogotovo kada su tradicionalna jela ili kolači u pitanju...iskreno, nisam za ove "kinder/ oreo" kombinacije....bullshit :P



pripremajući skromne sastojke, odlučila sam svakako lozovaču umjesto ruma ili nekog drugog alkohola koristiti...ova loza ima posebnu vrijednost jer je od dede S.koji nas je napustio nedavno i ovo je najmanje što mogu učiniti njemu u čast.




jel ima neki pokladni kolač koji nije pržen???



kroštule, fritule, poderane gaće, krofne, uštipci....vrlo jednostavne recepture, ali sve za prženje.



ove moje kroštule, ne bi bilo zgorega i tanje razvaljati..... :P


ovako punašne, kao da svaka svoju priču priča..... :)



e pa zato i jesu maškare pa sve gluposti, ludosti i krive drine idu uz ove pokladne dane....ovo objašnjava moje "zgodne" kroštule :)


evo na kraju i jednostavni recept:

KROŠTULE

- 3 jaja
- 3 žlice ulja
- 3 žlice lozovače (rum)
- 2 žlice šećera
- brašno
- sol, prstovat
- korica limuna

- ulje za prženje
- šećer u prahu za posipanje

jaja dobro razmutite, dodajte sve sastojke, promiješajte i postepeno brašnom umijesite tijesto, razradite rukama. razvaljajte tanko i režite ukrasnim kotačićima na trake, trokute i dr.oblike po želji.
pržite u vrelom ulju dok ne porumene.
posušite na papiru, te posipajte šećerom u prahu prije posluživanja.



 ja sam pravila mašnice.



JEDNOSTAVNO.....ukratko je komparativna prednost u odnosu na dizana tijesta i recepte ostalih pokladnih kolača.
igrajte se još ovih tjedan dana i obilježite poklade ovim tradicionalnim kolačičima :)


Primjedbe

Najčitaniji

Najčitaniji