#majauŠumi za Uskrs


Uskrs bio bi "deja vu" da nisam izazvala samu sebe i odlučila po prvi put organizirati  proljetni blagdan  tamo u mojoj šumi, daleko od civilizacije i signala, u predivnoj zelenoj "kuhinji" i "trpezariji" mojih snova.


ambiciozno sam odlučila prvi put u životu skuhati sve uskršnje delicije na vatri i nabrati ih u šumi oko mene...pa neš` ti kunsta, kad možemo one slijedove, što ne bi šunku i jaja....ofarbati jaja prirodnom metodom i ukrasiti kao nikada do sad.
natrpala gepek Ravlić ljepoticama (čitaj: šunkama) i  svježim jajima, skrenula na piju do Dražena po svježi luk i rotkvice i gas :)



u šumi me dočekala Yumi i ostatak ekipe, točnije obitelji koja se pobrinula da vatra od ranog jutra gori i da se najvažnija delicija Uskrsa na vrijeme pristavi. the Šunka :)







šunku kuhate onoliko sati koliko je teška (naša je bila malo više od 5kg), stavljate je u hladnu vodu, poklopite do vrenja i onda laganini....skuhanu šunku ostavite da se ohladi u vodi ako imate vremena, jer će biti sočnija.



dok se šunka hladi, farbati ćemo jaja i ukrašavati ih na prirodan način listićima i cvijećem oko nas, prvi put u životu!!!




veći dio jaja sam farbala bez ukrašavanja ne bi li dobila predivne prirodne boje. valjda najstarija metoda je ona s lukom, točnije ljuskama luka koje morate skupljati nekoliko dana, jer što ih je više, to je boja ljepša. nemojte zanemariti i ljubičasti luk čije će vam ljuske dati crvenkastu boju, dok će cikla dati više ružičastu. plavu boju sam dobila kuhajući jaja u listovima ljubičastog kupusa, a zelenu u špinatu. najljepša boja mi je ipak ona žuta koju sam dobila kuhajući ih u kurkumi. priča je vrlo jednostavna, kuhajte jaja uvijek 10-15minuta s gore navedenim "bojačima" i ostavite neka ohlade zajedno preko noći, ako nemate toliko vremena, bar koji sat.




nabrali smo listiće, cvijetiće i krenuli u igru....









od alata za ovu igru trebate samo stare hulahopke, škare i malo konca, sve drugo imate oko sebe :)




u potok po vodu i na vatru...





idem nabrati srijemuš za salatu i umak, cijela šuma miriši koliko ga ima. lani nam je uranio Uskrs, a i snijeg prevario proljeće pa je blagdan bio bez ovog zdravog lista i varijacija jela u kojima ga rado kombiniram.





srijemuš vam raste tu odmah pored moje kuhinje, tako da mogu malo baciti oko i na jaja koja su pri kraju pa ih ostavljam na hlađenju i već vidim kako će biti top :) usput smišljam igru za moju ekipu i zovem Šikija da mu otkrijem tajnu...jaja ćemo sakriti po šumi.





ovako smo nekada kao klinci i sami po šumi trčali i tražili jaja, jer bi pobjednik s najviše primjeraka u košarici zaradio neku slatku nagradu.




ljepotica iz kotla se ohladila, idemo pripremiti stol, salate i sve što nam treba za uskršnji obrok...



e da, ispekla sam ja i kruh ujutro, kaže Šiki da mu i nije baš nešto, a možda i nije.... :(




SALATA  od SRIJEMUŠA i MASLAČKA

- kuhano jaje
- list i cvijet maslačka
- srijemuš
- mladi luk
- rotkvice
- maslinovo ulje
- sol, papar
- limunov sok po želji

operite, narežite po volji i začinite :)



UMAK od SRIJEMUŠA i JAJA

- mileram (može i kiselo vrhnje)
- malo majoneze
- sitno isjeckan srijemuš
- mladi luk isjeckan na kolutiće
- svježi hren (može iz bočice)
- papar i sol
- žumanjak grubo smrvljen

isjeckajte, izribajte, smrvite, začinite i uživajte :)



mi smo danas kuhali klasičnu slavonsku šunku, dimljenu i slanu, kakvu samo možete pronaći u Mesnici Ravlić. šunki je kod njih za svakoga, a kod mene, pun gepek, jer kad o vašem kuhanju i stolu brine ekipa Ravlićeva, svega ima u izobilju... za veliku i malu obitelj, za poklon i za dušu....posebno je "srce slavonsko", šunka koju vam od srca predstavljamo....


i tak, sve je na stolu, još koje jaje da ogulim...














DOBAR TEK!!!


Photography by Tomislav Šilovinac

Primjedbe

Najčitaniji

Najčitaniji