galette

jedna od dražih ljetnih slastica koju mi nije nikada teško napraviti, jer je jednostavna, nije slatka, a vrišti od sezone i voća....Galette :)



francuskog je charma, nepopravljivo rustikalna, a opet chic na svakom stolu i u svakom društvu.
u zemlji porijekla rade je slanu i slatku, meni su obje drage.

danas pišem šalabahter za onu slatku s pravim planinskim borovnicama. slika baš i  nemam, jer su sve pojeli dok sam se ja okrenula....sve, osim mog komada na tanjuru :)



kako je ova slastica jako rustikalna, tako sam se odlučila umijesiti tijesto na starinski način, sa svinjskom masti. naše bake nisu baš imale maslac, a i najfinije šape za Božić prekrasno su prhke baš zbog masti.

GALETTE

prhko tijesto (moj kalup je 24cm):

- 250 grama brašna
- 25 grama šećera
- 3 žlice hladne vode
- 1 + 1 jaje
- 115 grama svinjske masti Ravlić
- ribana korica limuna
- prstohvat soli

nadjev:

- 200 do 300 grama borovnica
- 3-4 breskve (nektarine)
- 1 do 2 žlice škrobnog brašna
- 2 žlice smeđeg šećera
- malo ekstrakta vanilije (ako volite)
- malo soka limuna

zamjesite prhko tijesto sa hladnom masti. umotajte ga u prozirnu foliju i ostavite  u frizu bar 45minuta (ako žurite, može i u ledište kraće). operite voće, narežite breskve na kriške i pomiješajte sa škrobnim brašnom, vanilijom i sokom limuna. razvaljajte tijesto u neuredan krug toliko da rub visi nekoliko centimetara preko kalupa. na sredinu stavite borovnicu, oko nje poslažite kriške breskve. preklopite krajeve tijesta. razmutite jaje i namažite rub i sve posipajte s još malo šećera. pecite u zagrijanoj pećnici na 200 stupnjeva oko 20 do 30 minuta.
Galettu možete puniti svim voćem koje imate pri ruci, izrežite šljive i nabacajte ih i dobit ćete pravi rustikalni kolač, pomalo neuredan, ali prefin.




poslužite ga uz kuglicu omiljenog sladoleda :)




Primjedbe

Najčitaniji

Najčitaniji