Uskrs kod mojih


nekako mislim, a iskreno i vjerujem  kako svaka obitelj ima svoj tradicionalni Uskrs...ono nešto što se godinama prenosi s generacije na generaciju i obilježava na jedinstven i osoban način.


nije teško pogoditi kako moj kreće od moje drage bake s kojom sam odrasla i farbala prva jaja, brala travu za gnijezdo i s nestrpljenjem čekala to jutro....


baka i ja farbale smo jaja običnim bojama, onim iz vrećice, komercijalnim...luk, djetelina i druge prirodne diy metode nisu kod nas stanovale :)



danas jaja farba moja mama, ja uskočim kada ih treba završno ispolirati slaninom.


mama kuha šunku, onu pravu Mesnica Ravlić dok sestra i ja ukrašavamo kuću, pravimo gnijezda.
šunka se oduvijek kod nas kuha, suha, velika, dimljena i niti jedna druga ne dolazi u obzir.
gospođa majka svoj primjerak rezervira u omiljenoj Mesnici valjda čim počne korizma.
moram priznati kako sam i sama primjetila ponudu Mesnica Ravlić koja zaista odgovara i onim najzahtjevnijim...kod njih šunka ko` u priči ima....za one male, malo veće i najveće gurmane :)
kad smo kod šunke, mama kaže da se kuha onoliko sati koliko kg teži.




ova godina s proljećem prilično kasni, taj snijeg sam očito previše prizivala da je čak padao i ovaj vikend, ali sad je pretjerao.... srušio je cijelu koncepciju mog gastro Uskrsa....na piji nema ništa što me privlači, ni-šta  za moje blagdanske recepte i baš sam nesretna.....ipak... nisam se dala previše izbedirati, morala sam naći alternativu i dobiti pravi proljetni okus za naš uskršnji stol.
nema šparoga, srijemuša, kopriva....ali ima maslačka, mladog, puna dvorišta, onako još mokrog od snijega :)



zajedno s ekipom iz Mesnica Ravlić, odlučila sam podijeliti s vama dva jednostavna, a prigodna recepta koja će sigurno oduševiti vaše obitelji.



NAMAZ OD MASLAČKA

- listići mladog maslačka (onaj koji nije procvijetao)
- mladi luk
- sjeckani orasi
- svježi kravlji sir
- kis.vrhnje
- maslinovo ulje
- limunov sok
- sol, papar

u originalu bi umjesto maslačka bio srijemuš, ali dok ga ne pronađete u šumi, maslačak je odlična alternativa i baš me oduševio :)

količine nisam namjerno pisala, jer ne znam kolika vam je velika obitelj, sve proporcionalno dozirajte količini maslačka koju ste nabrali (šaka maslačka/2 luka/200gr sira/3 žlice vrhnja)

u blender stavite oprani maslačak (garant ima ćukaca koji se šeću i vašim dvorištem ;) ), narezani mladi luk kompletno sa lišćem, maslinovo ulje, sjeckane orahe. usitnite, ne previše, neka ostane onako rustik, dodajte sir i vrhnje, sol, papar, kap-dvije limunovog soka, promiješajte...probajte i dovršite dodavanjem začina po vašoj želji. poslužite uz šunku i jaja i uskršnju pogaču :)





USKRŠNJA POGAČA

- 10 jaja
- 400 grama Ravlić dimljene slanine (ili suhe šunke Ravlić)
- vezica mladog luka
- 1 sir škripavac
- svinjska mast Ravlić
- 1 svježi kvasac
- 1 dcl mlijeka
- brašno
- sol
- papar

ova pogača koja me oduševila prije koju godinu u biti je tradicionalno proljetno jelo bribirskog kraja i zovu ga Bribirski prisnac i ne bi bilo fer da sam ovo propustila reći.

"potkuVajte" kvasac...u 1 dcl toplog mlijeka dodajte žličicu šećera, malo brašna i razmrvljeni kvasac...poklopite i pričekajte da kvasac odradi. za to vrijeme na masti ispržite slaninu izrezanu na kockice, dodajte nasjeckani luk i kratko pržite sve zajedno dok luk ne uvene. ostavite neka se ohladi. izmutite pjenasto jaja, dodajte sir isjeckan na kockice, ohlađenu slaninu i luk, sol, papar, kvasac i brašna toliko da se smjesa teško odvaja od kuhače.
kalup za kuglof ili neki drugi zanimljivog oblika dobro namažite s masti, pobrašnite i istresite smjesu. pecite na 180 stupnjeva 45-50 minuta.

osobno, meni je draža slanina  za ovu pogaču, jer je masnija, mirisnija, jer je život i daje dušu ovom blagdanskom kruhu :)



uživajte u okusima Uskrsa i blagdanskog stola, podijelite s najdražima "charme" proljeća i tradicionalne kuhinje:)



Photo: Tomislav Šilovinac

Sretan Uskrs!!!!



Primjedbe

Najčitaniji

Najčitaniji