večera s orašarima

cijelu četu drvenih vojnika angažirala sam za stražu i čuvanje mog blagdanskog stola, finih pečenki, mirisnih tanjura i delicija koje blagdani nose.


pomogli su mi zdrobiti orahe, ukrasiti bor i stvoriti savršenu atmosferu bajkovitog Božića, baš kako su zapisali, onda onaj Hoffmann i poslije Čajkovski....



Lucija i Nino, poput Klare i njenog brata Fritza dok čekaju čaroliju i kuma Drosselmeiera koji donosi poklone, pomogli su mi stvoriti ovu našu malu bajku i dočarati Božić kakav svi želimo.




umotali smo poklone, prekrasne bombonjere i druge slastice za sve drage koje želimo uz sebe ove blagdane.






zeleno i crveno, tartan i orašar, pliš i antikni porculan, inspiracija su ove priče....


ljudi, ajmo za stol.....


magla je, oni strpljivo i mirno stoje ne bi li zadržali red ovog postava....






dok su Rusi slagali partituru i uvježbavali koreografiju za "najfancy" predstavu svakog prosinca u godini, smišljala sam meni. odmah sam znala kako mora biti raskošan, baš poput carskog stola i ponude moje najdraže Mesnice, a opet jednostavan i dostupan svakom....tako nekako meni Božić treba biti.


tradicionalno, kako uostalom uvijek nastojim svaki tanjur skuhati, večeru smo započeli juhom....bistrom i krepkom sporo kuhanom od junećeg vrata s gris noklicama.


kakve vi noklice volite, tvrđe, mekše? ove su nešto između, kako su moji mladi gosti poželjeli :) napisati ću za koji dan "tips & tricks" cijelog menija i svih slijedova koje sam poslužila, kao i kompletne recepte.


moja mama za Božić pravi sarmu i peče puricu, a za Novu godinu peče janjetinu i prasetinu. e sad, kako se želim malo pomaknuti od tih obiteljskih sterotipa, a opet zadržati tradiciju i te predivne okuse, biram slijedeće....



janjeći but punim slaninom i začinima, motam u kiseli kupus i kuham (pečem) sporo u pećnici nekoliko sati, zalijevam temeljcem i poslužujem umjesto sarme uz pire krumpir.



purica je punjena narančom, češnjakom i svinjskom masti, sjeckanim peršinom i klinčićem....sporo pečena kako bi se prsti na dodir ljepili.


klasičnu prasicu nisam pekla, zaintrigirala me posebna blagdanska ponda svinjskog karea najdraže Mesnice. ova pečenka zaslužuje jedan cijeli post pa ću vam uskoro naširoko napisati kako sam ispekla ovaj kare i poslužila ga uz umak od suhih šljiva i rakije :)


e da, salata je od prokulica, s malo češnjaka, bijelog aceta, maslinovog ulja i drobljenih oraha....onih što su mi dečki još na početku priče zdrobili ;)




kum Drosselmeier još nije stigao, čekamo ga jer on nosi nove poklone i zato je njegov tanjur spreman!



ovakav gastro post zaslužuje bar jedan recept, ali kako ima još dana za kuhanje i odabir blagdanskih pečenki, odlučila sam post zaključiti receptom za paprenjake koje već danas možete ispeći, kao i ja sve druge kekse i dočekati s manje stresa blagdane.


PAPRENJACI

sastojci:

- 450 grama glatkog brašna
- 180 grama svinjske masti Ravlić
- 150 grama mljevenih oraha
- 150 grama šećera
- 3 žumanjka
- 1 jaje
- 2 žlice meda
- 1 žličica cimeta
- 1 žličica mljevenih klinčića
- 1 žličica muškatnog oraščića
- malo papra

U velikoj posudi pomiješajte sastojke i zamijesite tijesto. Podijelite smjesu na 3 dijela. Umotajte ih u prozirnu foliju i ostavite u frizzu bar 1 sat. Pobrašnite dobro dasku prije nego krenete razvaljati tijesto. Kalupe (modle) isto zabrašnite kako se ne bi ljepili po masnom tijestu. Zagrijte pećnicu na 180 stupnjeva. Razvaljajte tijesto na cca 0,5 do 1 cm pa kalupima formirajte paprenjake.Pecite paprenjake cca 15 do 20 minuta.  Ohlađene spremite u kutiju i pričekajte Božić ili odmah zagrizite svoj komad :)


jeste znali kako su najprhkiji keksi baš oni koje zamijesite sa svinjskom masti?!


ova blagdanska priča nastala je u suradnji s Mesnicama Ravlić.


tu su još neki ljudi koje moram spomenuti, jer bez njih ništa ne bi uspjelo.....hvala sis na kolekciji orašara, Viva Home na uvijek prekrasnim rekvizitima, Natka, Kristina i Tomo na rukama i svemu što život znači.... Darko na kreativnim razgovorima, dvorištu i "djeci"....svemu <3


i za kraj, cijela ova čarolija potpis je posebnog kreativca i umjetnika, mog direktora fotografije za zauvijek, čovjeka koji sve moje ludosti prati od prvog dana....ovaj post posvećujem njemu, jer nekak znam da uvijek imam Njegovu ruku <3


Photography by Tomislav Šilovinac



Primjedbe

Autor Unknown rekao je…
Uživali smo, pogotovo u pripremljenoj hrani, Majo hvala....

Najčitaniji

Najčitaniji