moj prvi "naked"


mislim kako ne propuštam priliku naglašavati u važnim gastro trenutcima koliko nisam žena od kolača...prije svega vjerojatno jer nisam za slatko, koliko sam za slano i ljuto i sutra bih potpisala život bez slatkog (btw, nekidan sam skužila kada sam radila jednu redukciju umaka za "kineze" kako nemam grama šećera u kući...sramota!!!)


ova torta bila je najveći izazov mog zimskog ručka u šumi i uz hladetinu od šarana,koju sam ponavljajući i ponavljajući zadatak, položila..... torta mi je bila misterij.


zamislila sam da je crna i da je krema od borovnice i da su na vrhu jeleni i šumsko voće!!!
i tak, važna je bila ideja, a to kako nsam pojma imala odakle krenuti, činilo se manje važno do par dana pred ručak.
srećom, to što previše mislim, nekada dobro dođe...lampica je zasvijetlila, jer sam shvatila kako u obitelji imam ženu, majku i kraljicu od kolača i torti...."halo Marija, imam problem!!!"


Marija je moja šogorica, žena troje djece koja uz sve svoje obveze (prof.u školi) i obitelj, peče kolače cijeli život, ali ne ove kao ja...znate o kakvim kolačima pričam :)

kada sam je nazvala, znala sam samo da mi mora dati najmogućijednostavnijirecept, jer sve drugo ne dolazi u obzir. naravno, odmah me smirila i objasnila da ako nešto i krene po zlu i ne uspije, ona će doći noć prije k meni i zajedno ćemo ga ispeći....to zaista nije dolazilo u obzir, ne mogu pred goste staviti kolač koji nisam sama radila, ne mogu lagati....kad je hrana u pitanju, nema fejkanja...ili uspije ili ide u napoj, ali želatinu ne stavljam u hladetinu, kužite?!


no da ne duljim, evo RECEPT zbog kojeg, uostalom i pišem ovaj post u nedjelju ujutro....dakle, sve što Vam treba od opreme za ovu fensi šmensi torticu je pećnica, mikser, 2 posude za miksanje smjese, gumena špahtlica i 2 okrugla kalupa za torte ;)

VELIKA TORTA - kalup 24cm
- 6 jaja
- 300 grama šećera
- 300 grama brašna
- prašak za pecivo
- 3 žlice najtamnijeg kakao praha (Lidl preporučam)
- 1,5 dcl ulja
- 1,5 dcl vode

MALA TORTA - kalup 18cm
- 3 jaja
- 100 grama šećera
- 100 grama brašna
- 1/3 praška za pecivo
- 1 žlica kako praha
- 0,5dcl ulja
- 0,5dcl vode

oba biskvita radite na isti način...dobro izmiksate jaja sa šećerom, postepeno dodajete izmiješane suhe sastojke i vodu i ulje.
na dno kalupa stavite papir za pečenje, rubove namažite maslacem. pecite na 150 stupnjeva cca 40-50 minuta (provjerite čačkalicom da li je biskvit pečen).
dakle, ispečete jedan pa drugi, ohladite, tek onda mičete kalup i prerežete na 2 do 3 dijela, ovisno koliko je biskvit spreman dijelova izvući. ja sam veliki biskvit rezala na dva dijela, a mali na 3 :)

KREMA OD BOROVNICE
- 500 grama smrznutih borovnica
- 3 žlice šećera
- vode po potrebi (3-6 žlica)
- 750grama mascarpone sira (Lidl preporučam)
- 750ml vrhnja za šlag
- 7-8 žlica gustina

PRELJEV OD ČOKOLADE
- 100grama čokolade za kuhanje
- 2 žlice ulja

borovnice ukuhajte sa šećerom i vodom, dodajte gustin razrijeđen sa vodom, kratko ukuhajte da nestane bijela boja škrobnog brašna i dobjete priprodnu boju borovnice. ohladite. izmiksajte posebno vrhnje za šlag, u drugoj posudi mikserom dobro izradite mascarpone. pomiješajte sada sve zajedno: šlag, mascarpone i borovnice i dobro izmješajte da se svi sastojci povežu i boja preuzme kremu.

biskvit postavite na pladanj na kojem ćete tortu i posluživati i krenite sa filovanjem (ne štedite kremu, dovoljno je ima i "naked" torte vole puno fila, jer su izvana "gole" :)
kada su svi "katovi" biskvita postavljeni, lagano tortu omažite i prelijte otopljenom čokoladom za kuhanje u koju ste dodali 2 žlice ulja (čokolada ne smije biti jako otopljena, jer nećete moći stvoriti ovaj dojam "curaka").....ukrasite po osobnoj želji, stilu, prigodi.



kako je bilo izuzetno hladno jutro i -10 stupnjeva, krema je popucala, možda da nije bila toliko čvrsta ne bi, ali to sada uopće nije važno, prebolila sam taj estetski maler, jer gosti kažu kako je bila prefina.
naravno, nisam probala ni komadić :)


"tips and tricks" koje sam dobila na vrućem telefonu od Marije, ne mogu Vam odati i neprocjenjiva su ostavština ove torte....jednom, ako se ona odluči izdati neku kuharicu, sama će Vam ih predati ;)


rano je jutro i ako sada krenete, još stignete ovu ljepoticu ispeći za nedjeljni desert.

sretno!!!

photo: Tomislav Šilovinac & Sanja Andraković

Primjedbe

Najčitaniji

Najčitaniji