polje makova

možda je za moj zadnji post inspiracija bila E.Manet i čuveni "Doručak na travi", doduše bez golih žena i gospode u kadru....ta prekrasna impresija prirode oko nas me još uvijek nije pustila pa samo mijenjam polje i čuvenog umjetnika, selim k Monetu u "Procvjetale makove".


nekoliko kilometara dalje, s one strane Drave, pronalazim polje predivnog korova, kojeg ove sezone baš i nema previše. da, mak je korov, vjerojatno najzanimljiviji nama lovcima na zanimljiv i nezaboravan kadar, ali ljudima od zemlje, nepoželjan gost, zlo i naopako na polju koje je trebalo niknuti bogatim usijevom.





stižemo pred sam zalazak, Šiki baš i nije oduševlejn, ali ja vjerujem kako ćemo izvući maksimum i ovaj put i postaviti poseban stol s prefinom rolanom prasetinom najdraže Mesnice.



kad sam bila mala, mlađa i mlada, nisam jela prasetinu, to je bilo fuuuj.....danas bih je pekla svaki vikend i blejala kao tele kroz staklo pećnice promatrajući kako nastaje hrskavo božanstvo zvano "korica". ukratko, danas jedem, toplu, hladnu, rolanu, komadnu, bilo koju prasetinu dobro pečenu, slanu i hrskavu.


ova rolana od Ravlića mi je trenutno top, jer je već posoljena i spremna za pečenje....najviše me veseli zapravo sam čin kupovine i male priče u Mesnici s mesarima i dragim gospođama. ovaj put sam dobila jedan odličan savjet od Silvije, ja njoj zauzvrat dala drugi za biskvit (nećete vjerovati, ali jesam, da, ja za kolač savjet dala) i s osmjehom stigla kući, još malo roladu posolila i utapkala po koži i tako otvorenu ostavila u frizzu da se ohladi i osuši do pečenja.


baš zato što je priča o ovoj ukusnoj prasetini toliko jednostavna, dijelim s vama mojih nekoliko "tips&tricks":

- nasolite dobro meso
- ostavite ga u fižideru preko noći nepokriveno ili bar nekoliko sati kako bi se korica isušila
- zagrijte pećnicu na 230-250 stupnjeva
- namažite pečenku svinjskom masti prije pečenja, ulijte čašu 2 dcl vode
- pecite na visokoj temperaturi 20ak minuta, smanjite na 200 stupnjeva pa pecite još dodatnih 20 min.
- smanjite temperaturu pećnice na 150-170 stupnjeva i pecite cca 3 sata, povremeno prelijevajte pečenku masnoćom od pečenja
- na kraju povećajte temperaturu na 200-220 i uključite grill kako bi dodatno pojačali hrskavost korice
- izvadite i ostavite da se malo ohladi, poslužite toplu ili hladnu uz osvježavajuće priloge, u sendviču ili nekoj sezonskoj salati, uz salatu od celera i jabuke, komorača i naranče
- Silvija kaže: namočite krpu hladnom vodom i još toplu pečenku umotajte i ostavite tako dok se krpa ne osuši, to će zadržati posebnu hrskavost korice




priča iz makova  nastala je na lijevoj obali Drave u suradnji s Mesnicama Ravlić.




photography by Tomislav Šilovinac






Primjedbe

Najčitaniji

Najčitaniji