riblja gozba za Uskrs


vrijeme posta i iščekivanja velikog blagdana.....meni obitelj, djetinjstvo i emocije koje ne možeš ničim kupiti...možeš ih samo podijeliti.


već sam najavila riblje priče moga zavičaja i ogromnu želju i motiv u prezentaciji ribe koja je godinama nedovoljno priznata, dapače, šikanirana i sprdana....e pa, društvo, malo ste se zanijeli, jer i mi nešto znamo i možemo ponuditi, pokazati.


priču sam osmislila ispod brda na kojem sam se sanjkala kao klinka, ispod Albusa. Tu se krije podrum obrastao zelenom travom poput Hobitove kućice u čuvenoj fantastičnoj bajci kako kaže moj novi prijatelj Saša, svjetski putnik, koji je možda hodio i stazama Međuzemlja :) podrum stoljećima star, čuva blago trsova ovog mog pitoresknog kraja.




u toj mojoj zemlji međuzemlji žive i rade vrijedni ljudi s kojima sam uspjela podijeliti emociju i poslužiti predivne slijedove ribljih tanjura Panona Mare pa ih još upariti s njihovim vrhunskim vinima i začiniti slasticama mirisnog lješnjaka s njihovih bogatih plantaža.
PP Orahovica ima sve to i mene su posebno motivirali, jer cijelu priču jednog stola svojom proizvodnjom mogu zaokružiti, a meni je to wauuuu...


goste smo dočekali pjenušcem Albus.





odlučila sam se za nekoliko hladnih predjela s obzirom na sve delicije koje su me dočekale u kuhinji. naglašavam i ponavljati ću to svima kao papagaj, vrhunski komadi ribe, besprijekorno očišćeni i upakirani, visoki standardi koji su me samo dodatno motivirali i istremirali kako ne smijem zeznuti ovu "stvar".




uskršnja salata od matovilca, maslačka i dimljenog šarana i naravno, kuhanih jaja, rotkvice i mladog luka, malo tostiranog lješnjaka i bučinog ulja.


rolice od krastavaca s pikant namazom dimljenog šarana....


tartar od dimljenog šarana, malo tosta i kavijara, koja klica za umjetnički dojam i moje srce je preponosno.




u Podrumu je jako hladno, ne bi vjerovali, "sapa" nam je iz usta tijekom snimanja izlazila....idemo poslužiti nešto toplo.
moje toplo predjelo je prava proljetna ikebana....čips fileta šarana iz tempure na pireu od celera začinjen tostiranim lješnjakom te dragocjenim uljem tog orašastog ploda i malo creme aceto s aromom šumskog voća ....show, kažu gosti :)




po gastro udžbenicima i slijedu, trebala bi ići juha, ok, imamo i mi svog šarana za bitku....bazičnog i zicer, tradicionalno, fiš s domaćim rezancima, ali ovaj put od fileta kuhan od baze glava i repova...



sada smo goste baš ugrijali i zaigrali okusima i teksturama, no prava gozba tek slijedi, jer stiže "bećar s Grudnjaka", ribnjaka gdje se baja nastanio desetljećima....popio je malo graševine, namastio se i namirisao pravom domaćom slaninom pa razoružao sve skeptike i hejtere ove slavonske delicije koji su tražili još....e društvo moje, šalabahter ćete dobiti, sad je na vama da se poklonite i poslužite  sami "gospodina" na pladnju, kako samo ovakva sorta i zaslužuje.








već znate koliko nisam fun slatkoga pa se onda tako i provlačim i šuljam kroz te šećerne kombinacije i pokušavam biti iskrena i slatka, nekak da vam se ipak dopadnem, a da me ne strpate u te slastičarske krugove, jer ja to zaista nisam zaslužila. tako i za ovaj stol, biram 2 slastice, jedna bez šećera apsolutno, a druga s nešto malo smeđeg...nagalasak je na lješnjaku, zlatnom blagu orahovačkog kraja.



kako ste Trufflse već vidjeli na ovom blogu, danas postam ovu meringue ljepoticu od lješnjaka s jagodama i čokoladom uz gutljaj predikatnog Silvanca zelenog iz 2015.

bonus ove gozbe za vas dragi moji jedan je od recepata ovih ukusnih tanjura, ali ne brinite, svi će oni uskoro ugledati svijetlo dana, polako, idemo polako, jedan po jedan:

ČIPS OD FILETA ŠARANA NA PIREU OD CELERA

- 500 grama fileta šarana "Panona Mare"
- brašno
- 0,5l biljnog ulja
- 1 veći celer
- 2 krumpira
- maslac
- 0,5dcl mlijeka
- crema aceto
- tostirani lješnjak
- ulje lješnjaka
- sol

celer i krumpir ogulite i skuhajte u slanoj vodi. ulje zagrijte u manjoj užoj posudi. filete posušite, posolite i uvaljajte u brašno. u vrelom ulju ispržite čips, gotov posušite na papirnatom ubrusu. skuhani celer i krumpir ocijedite pa izgnječite za pire uz dodatak maslaca i toplog mlijeka. ako vam se učini vlaknast zbog teksture celera, kratko ga obradite štapnim mikserom, posolite. pire na tanjuru poškropite s uljem od lješnjaka, posipajte tostiranim lješnjakom i dodajte čips te malo creme aceto.
poslužite uz vrhunsko vino Chardonnay vinarije PP Orahovica.

Dobar tek!





Primjedbe

Najčitaniji

Najčitaniji