"Grudnjak" moje mladosti


a ne, nisam se šaltala na novi teren i prodala za masni ugovor, ja sam i dalje ovdje zbog hrane i guštanja života, štogod vas asociralo kad kažem "grudnjak" :)
genetika je čudo i uvijek se pobrine za ravnotežu među zvijezdama....tako možda nije popunila moj grudnjak, ali je ispunila moj život i djetinjstvo lijepim pričama o istom.


tako sam napravila što zbog zvijezda, a i malo sreće da hrana i Grudnjak budu jedno, u mojoj priči definitivno.
kao rođena Orahovčanka, odrasla sam u blizini ribnjaka Grudnjak. moj stari nije ribič (čitaj pecaroš, po slavonski), niti lovac, ali je uvijek imao uz sebe ekipu spremnu na akciju. tako sam kao mlađa kći bila valjda  predodređena pratiti ga na njegovim muškim druženjima ;) pogađate, krenuli smo od malih nogu preko birtija, kuglana, tekmi, Vinkova pa zalutali i do Grudnjaka.


post u Slavonaca, bar u mom kraju znači šaran i svaka druga priča bila bi prenemaganje (čitaj: preseravanje).
e sad, malo spomenute zvijezde pa genetika i dosta sreće napravili su i ostvarili suradnju s lokalnim proizvođačem i uzgajalištem ribe. a kako sam ja u međuvremenu odrasla, odrasli su i Oni s Grudnjaka i kanalizirali svoj kvalitetni ulov u nove proizvode branda Panona Mare.


iza ove slavonske priče kriju se delikatesni proizvodi od ribe....šarana, amura, tostolobika.
ja sam ovaj put odabrala vrh delikatese, a to je dimljeni file šarana....pripremila sam  ga u sasvim novom ruhu.

sastojci:

- file dimljenog šarana Panona Mare
- 400 grama kiselog kupusa
- 1 luk
- 1 žlica masti
- papar u zrnu
- lovor list
- sol

popržite luk na vreloj masnoći pa dodajte narezani kupus koji ste malo isprali vodom. dodajte lovor list i papr u zrnu, kratko promješajte uz dodatak vode. malo posolite. zagrijte pećnicu na 200 stupnjeva. zemljanu posudu (prolazi i neka druga pogodna za pećnicu) malo zamastite pa prebacite u nju dinstati kupus i pecite cca 30-45minuta. promiješajte te na vrh poslažite file dimljenog šarana i zapecite još 15ak minuta. mast zamijenite nekom drugom masnoćom, ako ste u posnim danima.


ovo je moja orahovačka priča o ribi, ali vjerujte, puno je tu još posebnih priča o hrani i baš sam počašćena  biti jedan od "lektora" knjige tih recepata. pratite nas, želja nam je otkriti neke nove susrete hrane i vina, slatkog i slanog, onako kako će nas emocija mog zavičaja voditi



Photography by Tomislav Šilovinac

Primjedbe

Najčitaniji

Najčitaniji