moja turska sapunica


stvar je prosta kao pasulj....proslavila sam rođendan s mojim Skrivenim djevojčicama.



rekoh, party mora biti tematski, a sprdnja traje već godinu pa evo vam moje Skrivene "rukavica" u svezi glede mojih turskih sapunica, jelte serija....mashala.


nije kunst, no zasigurno sam mogla ići i jednostavnijim putem....izabrah "teži", zanimljiviji....a kako moja  IG frendica Ž. kaže: "nadam se da ćeš napisati nešto o tome, jer to bi bio grijeh ne zabilježiti za sjećanje"....pa evo par pametnih i slikovitih, a turskih ;)


da se ne lažemo, kuVala sam cca 7 sati.....ništa komplicirano i neizvedivo, prekrasna jela, pregršt začina, povrća iz vrta mame i sestre, svježe začinsko bilje, neprskana vinova loza iz vrta kolege...stara paleta iz našeg skladišta, ćilim posuđen iz dućana samo za ovu prigodu (hvala "UŽARIJA" Osijek), original suđe iz Istanbula koje je mama kupovala onda 77.kad me vukla po pazarima i džamijama ko` nespašena, mastika od anisa,filđani...šalovi sa mog zadnjeg puta u grad na Bosporu....dimije, sve :)


"meze" je tradicionalno okupljanje oko stola u turskoj kući koje mene fascinira....ideja je bila stvoriti drugačiju, orijentalnu emociju dugog druženja uz trpezu punu različitih jela...


iako sam bila samo 6 godina kada sam prvi put doživjela i proživjela Tursku na našem obiteljskom putovanju ruralnim i urbanim životima stvarnih ljudi te prekrasne zemlje, pamtim samo fragmente, flasheve...dio toga prenijela sam mojim gošćama i kažu da su uživale.


humus od slanutka, lepinjice, kuskus salata, grilani patlidžan, turlu, falafel, jogurt umak s tucanom paprikom i češnjakom, jelan dolma od vinove loze sa rižom i mentom, rolice od patlidžana punjene sirom, dolma od paprika s junetinom....


poslije mlada janjetina u začinskim travama i turski krumpir u jogurtu s kimom....baklavu donijela najmanja od Skrivenih :)


uživala sam...no sada pošteno priznajem kako nisam stigla umijesiti još planirane pide i lachmacun (turska pizza s mljevenom junetinom/janjetinom), ali budem...debeli razlog da se opet nađemo :)


nije kraj...bonus poklon za moj rođendan: recept za ovaj turbo "komplicirani" humus od slanutka...

HUMUS (namaz) OD SLANUTKA

300-400g slanutka iz konzerve
2-3 češnja bijelog luka
chilli, mljeveni
kim
limunov sok
peršin list
papar sol
maslinovo ulje

dakle, u blenderu sve ovo zajedno izmiksajte, vodite računa kako je slanutak vrlo suh i traži ulje ako želite dobiti razmazivu masu....probate, dodate začine po volji, zaigrajte se, dodajte svoj "touch"i možda još neki začin...gotov namaz zalijte maslinovim uljem, dekorirajte mljevenom paprikom i cijelim slanutkom...poslužite uz pogačice, krekere, toast...



iyi geceler :)

Primjedbe

Najčitaniji

Najčitaniji